GOTH

Víte, od té doby, co jsem viděla první ending D. Gray-mana, koutkem oka zahlédla Tykki Mika a přečetla Count Caina, nemohu ze své mysli vyhnat obrazy mužů v bílých košilích a cylindrech. S úžasem jsem zjistila, že nechci shoujo, nechci akční vykopávky stylu Naruto, nechci ani shonen-ai ani yaoi. Chci krásné chlapce v cylindrech. Pokud jsou v příběhu krásní chlapci v cylindrech, žánr může být libovolný.


A jak má obsese viktoriánskou gotikou vzrůstala, můj duševní hlad bylo třeba utišit a já se jala googlit nějaký nový gotický příběh. A na co jsem nenarazila! Krajkové košile tu sice nikdo nenosí, ale i tak mi úsměv zamrzl. Brada mi spadla na prsa. A taky jsem valila oči. A nedýchala. A nejspíš nebudu celý příští týden schopna nic pozřít. A možná ani spát. Je to manga GOTH, která by se měla jmenovat spíše Guro a pokud vám ještě nebylo osmnáct let, následující text ani mangu raději nečtěte!

Až v poslední kapitole se dozvíme, že se jmenuje Kamiyama Itsuki a je to vypravěč. Taky hlavní hrdina, ovšem výrazu „hrdina“ bych se raději vyhnula. Na první pohled obyčejný středoškolák. Falešné úsměvy, falešné problémy se školou, falešní kamarádi. Ve skutečnosti je to kluk, se kterým bych rozhodně nechtěla přijít do styku. Je posedlý smrtí. Miluje maso a krev. Zajímá se o vraždy, je konsternován vyhřezlými orgány.

Když se seznámí s Morino Yoru, která s ním chodí do třídy, zjišťuje, že má s dívkou velmi mnoho společného. I ona je temná a zvrácená, pro změnu má zase ráda, když člověk před smrtí co nejvíce trpí a křičí. Vypravěč si uvědomí, že by ji rád viděl mrtvou. Jenže když první pokus o dívčinu likvidaci nevyjde, Kamiyama se s ní spřátelí, ovšem ne že by ho touha po její smrti přešla.

A protože jsou oba fascinováni smrtí a bolestí, začnou se zaplétat do případů masových vrahů, při kterých i Taylor, která si o sobě dosud naivně myslela, že je celkem otrlá, vstávaly vlasy hrůzou.

Co bych k tomu víc řekla. Nevím. Nemám dost slov, abych to popsala. Manga vznikla na motivy stejnojmenného románu muže, který si říká Otsuichi (pravé jméno Adachi Hirotaka, mimochodem vyhrál s tímto románem jakousi cenu a dokonce jsem četla zprávu o tom, že by měl být zfilmován) a má jedno volume o pěti kapitolách, o moc pěknou, čistou kresbu se postaral Kendi Oiwa (Welcome to N.K.H.). Pravda je, že po první kapitole jsem byla trochu nejistá, jestli pokračovat. Nijak zvlášť to se mnou neotřáslo. Což se ale u druhé kapitoly dramaticky změnilo. Pocit, že je to manga povrchní a neemotivní, se rozplynul jako pára nad hrncem a nikdy se za něj nepřestanu stydět. Je tam příběh o muži, který rozsekává ženy na kousky a záběry na ně kreslíř rozhodně necenzuroval. Druhý vrah zase své oběti pohřbí zaživa a bambusovou trubičkou jim do rakve nalije vodu, takže se utopí. Umírají i malé děti. Zkoušeli jste si někdy hrát na oběšence? Nezkoušejte to, prosím. A co přístup obou hrdinů? Počítáte s pubertální detektivkou? Šeredně se spletete. Oni se vrahy nesnaží dopadnout, nedej bože jim v jejich bohulibé činnosti zabránit. Oni s nimi spíše sympatizují. Chtějí se dívat. Myslíte si, že když se hrdinka dostane do spárů vraha, hrdina ji poběží zachránit? Kdepak. On se půjde podívat, jak ji vraždí, aby o nic nepřišel. Dokonalý vztah. Když jí jednou řekne, že až bude chtít doopravdy skončit se životem, ať mu řekne, že se o to rád postará, je to skoro dojemné a zní to jako vyznání lásky.

GOTH ve mně zanechal asi tyto myšlenky:

1) Autor je šílenec

2) Autor je psychopatický šílenec

3) Autor je psychopatický sadistický šílenec.

4) Všechny mangy jsou černobílé. Tahle je ČERNOBÍLÁ.

5) Napětím jsem si okousala i ty titěrné zbytečky nehtů, které jsem ještě měla a pak i kůži okolo nich.

6) Nikdy na to nezapomenu.

Opravdu mě překvapuje, že jsem nenašla jedinou zmínku o tom, že by v Česku GOTH někdo znal. Ani jinde na internetu jsem nenašla zrovna hory odkazů. Tato manga si zaslouží být, když už ne masově oblíbená, alespoň kultovní. Ale pozor – pokud se rozhodnete si ji přečíst, ujistěte se, že vám nevadí pohled na extrémní záběry rozsekaných mrtvol, roztahaná střeva a vraždící se roztomilé holčičky. A nejde jen o tu explicitnost. Narazila jsem na dost mang, které se ohavnostmi snažily zakrýt fakt, že jejich příběh stojí za starou belu. GOTH se to ale netýká, není poeticky příšerný jen na povrchu, ale i uvnitř. Co mě dostávalo víc než pohled na shnilé orgány, byla ta šílená, beznadějná atmosféra, kdy si člověk uvědomí, že najednou musí za své hrdiny přijmout chlapce a dívku, kteří zcela upřímně zbožňují guro, mučení a vraždy v té nejohavnější formě. Přeji příjemnou zábavu.

Stažení: www.the-evil-empire.net, www.mangatraders.com

Uvědomuji si, že ukázky obsahují velmi drastické záběry. Jsem si vědom/a nebezpečí, kterému se vystavuji, když na ně kliknu. Je to na mou vlastní odpovědnost. Z možného šoku V ŽÁDNÉM PŘÍPADĚ NEBUDU OBVIŇOVAT TAYLOR-DONO!








Category: 0 komentářů

0 komentářů:

Okomentovat