Kain

Kain je superstar. On a jeho hudební skupiny Endorfiny vtrhli na japonskou rockovou scénu jako hurikán. Kain je skvělý. Kain je dokonalý! Má dlouhé rudé vlasy a tuto módu po něm opakují tisíce mladých lidí. Je to bůh! Gackt s Hydem a Miyavim dohromady se na něj nehrabou.

Jenže Kain se zabil. Jel bez řidičáku, opilý a nezvládl to. V autě s ním seděl jeho bratr Shinogu – dvojče, o jehož existenci mělo matné tušení jen velmi málo lidí.

Kainovi producenti se ale nehodlají vzdát. Vrazili do mladíkovy kariéry příliš mnoho peněz, než aby o něj takhle hloupě přišli. A tak, když se chudák Shinogu po měsíci probere z kómatu, má vlasy obarvené na rudo a je mu sděleno, že nastoupí na Kainovo místo. A vydělá zpět všechny peníze, které Kain společnost stál. Pravého Kaina dávno tajně pohřbili pod jménem jeho bratra. Nikdo nikdy nezjistí, které z dvojčat skutečně zemřelo.

Shinogu samozřejmě může odmítnout, ale… v tom případě mu to managerka, která používá lehce mafiánské metody, dá pěkně sežrat. Tak, že z toho Shinogu nemusí vyváznout živý. Že je Shinogu introvert, který se bojí promluvit před pěti lidma, natož vystoupit na pódium před statisíce? No a?

Shinogu se tedy začne vydávat za Kaina, jenže na povrch začnou vyplouvat příšerné věci, které o bratrovi nikdy netušil. Že Kain byl alkoholik a neurotický šílenec se sklony k sebevraždám. Že spal s přítelkyněmi svých spolukapelníků. A hlavně – že Kain měl nepřátele. Mnoho nepřátel. Mnoho mocných nepřátel. Včetně takových, kteří se neštítí vraždy. Jak dokonale vystihl Die, kytarista Endorfinů: „Nikdo tě nemá rád. Všichni tě chtějí jen zabít – ať už z nenávisti nebo z lásky.“

Manga Kain je… no, i když odhlédnu od faktu, že u Kaori Yuki ztrácím soudnost, je skvělý! Jako oneshot vyšel v roce 1996 a stáhnout si jej můžete na www.sakuracrisis.ukepile.com.

Kresba je tradičně nádherná (ačkoliv, kdybych nevěděla, že Kain je muž, bez váhání bych ho označila za moc pěknou slečnu). Problém nenastal ani s orientací v textu – asi jsem si na Kaori zvykla, kdysi jsem v jejích mangách pěkně plavala. ^_^

Jak popsat postavy, které tu vystupují? No… Kain má jen několik desítek stránek. Jiné mangy jich mají tisíce. Postavy z jiných mang se mi pletou, zapomínám na ně – kolikrát ještě po deseti volumech nevím, jak se ten či onen jmenuje, protože mi nestojí za to, abych si jeho jméno přečetla. Ale hrdinové Kaina jsou nezapomenutelní. Jsou to silné osobnosti. Musela jsem na ně myslet ještě dlouho poté, co jsem příběh dočetla.

Shinogu je výborný charakter – hrdina / nehrdina. Je jako neplavec hozený do vody, není ani silný, ani odvážný ani třeskutě inteligentní, na jeho hlavu se valí jedna pohroma za druhou, ale on se nedokáže a hlavně nesmí bránit. Nést odpovědnost za chování bratra je stále těžší, navíc, když mu Smrtka šlape na paty. Sám přežít nedokáže, ale jak najít přítele mezi lidmi, kteří by ho všichni nejraději viděli mrtvého?

Pak je tady Die, kytarista a textař kapely. Má všechny důvody Kaina nenávidět, ale zároveň je mu vždycky nejblíž – chce Kaina chránit nebo jen čeká na vhodnou příležitost ho zabít? Die je dost chytrý na to, aby své motivy skryl.

Cíl producentky Ody je na první pohled zřejmý – peníze. Peníze, peníze, peníze. Vydělat je za jakoukoliv cenu. Nezastaví se před ničím. I způsob, kterým Kainovu kapelu proslavila, je víc než pochybný.

Dívky jistě potěší, že manga obsahuje velmi lehounký nádech shonen-ai, i když kdo ho nehledá, nemusí si ho ani všimnout.

Po celou dobu čtení jsem zapomínala dýchat. (Naštěstí to nebylo moc dlouhé, takže jsem se neudusila ^_^). Většinu mang odhadnu dopředu, ale u Kaori Yuki si člověk nikdy není dost jistý tím, co se stane na následující stránce. Kaori Yuki dokáže vnést napětí i do motivů, které by mě normálně ani trochu nedojaly. Zažila jsem i několik infarktových stavů, zvláště ve scéně, kdy Shinogu poprvé vystoupil na pódium, protože na zubaté zkrvavené obličeje nořící se z podlahy si nikdy nezvyknu. A závěr mi doslova vyrazil dech a převrátil všechno naruby, protože něco takového (ač jsem možná naivní) jsem v žádném případě nečekala. Asi je hloupé, když o každé manze Kaori Yuki říkám, že je nejlepší, ale… ony jsou opravdu všechny nejlepší. Vážně! Fakt! Věřte mi. ^_^

Pro zvětšení klikni na obrázek





0 komentářů:

Okomentovat