33 otázek pro autory - II.

12. Co je nejlepším prodejním
artiklem na Death notu?



Ohba



„Člověk, jehož jméno je zapsáno
do tohoto zápisníku, zemře.“


Obata



Nepředvídatelnost

 

13. Prozraďte nám pracovní
plán, podle něhož jste se při tvorbě řídili.



Ohba



Protože vycházela jedna kapitola
týdně, systém je: 5 dní na vymýšlení, 1 den a hrubou kresbu a vyčištění. Ještě
ten den jsem to poslal managerovi, takže poslední den zůstal na rychlou
korekturu.


Obata



Rozvržení příběhu, okének a hrubé
náčrty – 1 den. Další hrubé náčrty a skicy – 1 den. Kresba s asistenty – 4
dny. Poslední detaily a dodělávky – 1 den. To je týdenní plán, pokud tam jsou vybarvené
stránky, zabere to další den nebo dva, takže plán se mění.

 

14. Máte vždy pevný pracovní
rozvrh nebo se mění v závislosti na vaší náladě?



Ohba



Byly časy, kdy jsem kapitolu
dokončil za 3 nebo 4 dny, jindy mi to trvalo třeba měsíc.


Obata



Je pevný, mění se jen když mám
barevné stránky.

 

15. Měli jste v průběhu
série nějaké zvláštní vlastní pravidla nebo nápady?



Ohba



Dát do každé kapitoly něco
veselého, i kdyby to nakonec vystřihli. Používat zajímavé nápady okamžitě a nešetřit
si je na později.


Obata



Dodržovat termíny a kreslit jak
nejlépe umím.

 

16. Bylo něco, bez čeho jste
se při práci neobešli?



Ohba



Tužka a guma. Jinak nic
zvláštního.


Obata



Káva, bez které nevydržím, i když
občas vynechávám jídlo. Hudba, když kreslím barevné stránky. Křeslo Aeron. DVD
s filmy.

 

17. Bylo při tvoření něco, co
vám pomáhalo nebo vás stimulovalo?



Ohba



Nejvíc mi pomáhaly managerovy
názory. Také mě nakopávala skutečnost, že série se stala mnohem populárnější,
než jsem čekal.


Obata



Módní časopisy, které nabízely
oblečení našich postav. Knihy s doplňky, ze kterých jsem čerpal inspiraci
pro kresbu shinigami a ostatních.

 

18. Věděli jste o čtenářských
internetových čtenářských teoriích ohledně zápletky? Co jste si o nich
mysleli?



Ohba



Bylo mi řečeno, že na internetu
toho je hodně, ale nikdy jsem neměl čas se na to podívat a nechtěl jsem dostat
šok, takže jsem odmítal to číst. Nicméně jsem rád, že fanoušci o sérii
diskutují, ať už je to jakoukoliv formou.


Obata



Já s internetem moc
nekamarádím, ale jsem rád, že lidé této sérii věnují tolik pozornosti.

 

19. Jak jste psali autorské
komentáře ke komiksu?



Ohba



Tohle jsem nenáviděl ze všeho
nejvíc, takže jsem vždycky něco splácal těsně před uzávěrkou. Omlouvám se.


Obata



V tomhle jsem hrozný a vážně
jsem to nechtěl dělat. Občas jsem něco napsal, podle nálady. Myslím, že jediné
mé komentáře byly ve volume 2 a 12.

 

20. Prosím řekněte nám, jakou
mangu a žánr máte rádi.



Ohba



Mám rád Death note. A jako žánr
něco vtipného.


Obata



Mám rád „Ushio no Tora“ od Fujity
Kazuhira a temné one-shoty Takashi Yousukeho.


 

21. Proč jste chtěli být mangaky?
V kolika letech jste se tak rozhodli?



Ohba



Navedl mě kamarád, když mi bylo
18.


Obata


Asi druhým rokem na střední škole
jsem začal uvažovat, že bych chtěl kreslením zobrazovat život.


0 komentářů:

Okomentovat